Buscar este blog

viernes, 22 de febrero de 2013

SENIOR TECHNICAL SUPPORT ENGINEER



1-      
SENIOR TECHNICAL SUPPORT ENGINEER

Full Time, Direct Job Opportunity

Position: Senior Technical Support Engineer
Location: San Jose, Costa Rica
Type: Full Time


Responsibilities:
* Work to resolve technical issues related to our client products and infrastructure as reported by our customers' technical staff.
* Work independently with our customers' technical teams on both pre- and post- sales technical issues. The investigation of technical issues may involve complex data analysis from our client distributed network and an in-depth examination of the interaction between our client and the customer's origin infrastructure.
* Demonstrate leadership and work independently to resolve complex technical problems, including escalations to our product engineers.
* Develop methods and best practices for delivering outstanding service, as well as participate in knowledge sharing through the creation of knowledge base articles.

Qualifications:
Basic Qualifications
* Bachelor’s Degree in CS, MIS, or relevant engineering/science fields.
* 8+ years’ experience in technical support, engineering, IT, project management or consulting.
* Prior customer-facing experience.
* Fluency in Spanish and English languages (verbal and written) required.

Desired Qualifications
* Knowledge of how the Internet works (HTTP and DNS).
* Programming knowledge and experience (Perl/shell scripting or Java preferable).
* Knowledge of common network protocols (TCP/IP, ICMP) and tools.
* Knowledge of web programming (HTML, JavaScript, ASP, JSP).
* Familiarity with technologies like: J2EE (using Tomcat and/or Websphere) or .NET architecture, Web Services (SOAP, XML), Configuring webservers (Apache, IIS) and the infrastructure necessary to support a dynamic website (load balancers, connecting to databases, etc.), SQL and databases.
* Customer focus, acts with the customer in mind, anticipates future needs and dedicated to providing superior service.
* Problem solving ability, creativity to "think-outside-the-box", proven track record in proposing and implementing new solutions for customers.
* Excellent verbal and written communication skills, ability to disseminate information in a clear and correct manner to both business and technical audiences.



Oportunidad de trabajo directo

Puesto: Ingeniero Senior de Soporte Técnico
Ubicación: San Jose, Costa Rica
Tipo: Tiempo completo

Sueldo Competitivo


Responsabilidades:

* Trabajar para resolver los problemas técnicos relacionados con nuestros productos de cliente y la infraestructura según lo informado por el personal técnico de nuestros clientes.
* Trabaja independientemente con los equipos técnicos de nuestros clientes en cuestiones técnicas de pre y post venta.

* Demostrar liderazgo y trabajar de forma independiente para resolver los complejos problemas técnicos, incluyendo escalar problemas a los ingenieros de nuestros productos.
* Desarrollar métodos y mejores prácticas para la prestación de un excelente servicio, así como participar en el intercambio de conocimientos a través de la creación de artículos.


Requisitos Básicos:

* Licenciatura o Ingeniería en Informática o afín.
* 8 + años de experiencia en soporte técnico, informática, gestión de proyectos o consultoría.
* Experiencia en trato con el cliente (customer-facing)
* Dominio avanzado de los idiomas Español e Inglés (verbal y escrito).


Requisitos deseados:

* El conocimiento de cómo funciona Internet (HTTP y DNS).
* El conocimiento y la experiencia de programación (Perl / Shell scripting o Java preferentemente).
* Conocimiento de protocolos de red comunes (TCP / IP, ICMP) y herramientas.
* Conocimientos de programación web (HTML, JavaScript, ASP, JSP).
* Familiaridad en tecnologías como: Arquitectura J2EE (utilizando Tomcat y / o Websphere) o .NET, servicios web (SOAP, XML), Configuración de servidores web (Apache, IIS) y la infraestructura necesaria para soportar un sitio web dinámico (balanceadores de carga, la conexión a bases de datos, etc.), SQL y bases de datos.
* Orientación al cliente, actúa con el cliente en mente, se anticipa a las necesidades futuras, dedicado a proporcionar un servicio de calidad.
* Capacidad de resolución de problemas, propone e implementa nuevas soluciones para los clientes.
* Excelentes habilidades de comunicación verbal y escrita, capacidad para difundir la información de manera clara y correcta tanto para el público de negocios y técnicos




Thank you! Have a nice day!! J

Maria Martinez I IT Technical Recruiter I US- + 1 978.863.5250 I carmen.martinez@compucom.com
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Connect with me on LinkedIn to see latest great job opportunities available! http://mx.linkedin.com/in/macarmenmartinez

Refer a friend! We pay $250 - $750 for each referral that is hired by CompuCom.
Ask me for more details...




--

Máster Diana Alvarado Corrales
Asistente Paraacadémica del ProGesTIC
Tel. (506) 2562-4356

No hay comentarios:

Publicar un comentario